2013年6月6日 星期四

合久必分

這篇文章,並不是講股票,而是講下我做緊那一行的密事!

今天收到風,話說現時好似在香港最巨規模的裝修公司,貌似連鎖店形式經營,開到[梗有一間係左近]那一間,正經歷地震,有幾間鋪的老闆要脫離這個好似[特許經營]的機構。

曾幾何時,在大約十多年前,在荃灣區有兩三間公司是近乎三分天下,一間正是我的,第二間,正是現時說好似開7-11那一間,另一間就是個肥肥地戴個眼鏡成日上電視節目講設計那一間。

當年,最威風是我,因為所謂三分天下,其實那兩間都是日日畀我砌。今時今日,最失敗是我!但遊戲尚未完結,好劇還在後頭!我的沉淪年代,正是他們起飛之時,因為少了一個天敵。相反,我就衰過破產,日做夜做都是冇錢剩,因為要還債。

當然,這兩位老闆的秘密我是十分清楚,但亦唔打算公告天下,因為基本上他們亦沒有和我有什麼過唔去!

表面上,在唔知內情的街客來說,在唔知搵邊間公司做裝修的情況下,可能看下報紙媒體之類找合適的公司,當然好正常會找一間好似好大間,成個集團一樣的公司,因為會覺得這間公司很有規模,有較大的信心。

事實上,這個集團做最大老闆的,其實連一間房要用幾多卷牆紙都唔識計!他的成就是找了其他較細間,而又處於弱勢的裝修公司埋堆,用埋佢自己間公司個名,然後在某地產相關雜誌上大賣廣告,做到好似有好多間門市,好有規模咁!

實情係一個大老闆,夾埋好多間原本是弱勢的裝修公司,一齊用埋同一個公司名,而大老闆就會向這些[個體戶]抽水。而分店(即個體戶)是同其他分店,冇直接關係,形同7-11!

為什麼我說這些都是原本為弱勢的裝修公司呢?

好簡單,如果你自己創業,可以獨當一面,你會唔會願意寄人籬下,連自己本身間公司個牌頭都冇埋,用埋人地個公司名,好明顯緊係冇乜生意先至埋堆啦!

當年,有間當時專賣熱水爐的電器公司想找我們負責他們的廚櫃!用佢間公司,XX寶的牌子名,作為XX寶廚櫃!

咪攪啦,咁咪即係我變相[被收購]?我地有客路,有生意,駛乜同你做姐!於是佢當然找過另一間公司,究竟咩公司先至肯落疊呢,要甘願畀人食埋,被拖佢幾個月數,即變相 finance埋人地,幫人打埋天下,你話係乜公司先肯掣先!

這位大老闆,真的什麼都唔識,原因佢跟本唔係做裝修的,實際是一個廚房佬!但其實佢已是好叻,因為找了咁多間公司仔埋堆,攪到一個好似大集團一樣的裝修公司,有十幾間分店,真係[梗有一間係左近]啊!

以我的線報,這幾年,這位大老闆真肥仔,靚錶當然濕濕碎,買層幾球既樓,[茄薯]一炮過,仲有係強國開埋超市。

我有很多師傅都好歌頌佢,時常說到這位大老闆唔駛做,賺幾多幾多等,更時常聳擁我開番門市!

當年,開創什麼[裝修套裝]的是我,因為之前香港是冇這個[噱頭]的,又是這樣,攪到個個都抄,而家打開份報紙,隨時都見到乜乜套裝等!

好多人只識抄功課,自己唔去思考及創新,好似買股票都是抄人買乜,就買乜,輸左就要聲討下人,但佢自己好可能冇用過自己個腦播!

這些抄人攪什麼[套裝]的,我好相信,他們係唔識點破解的方法,而且,佢地係唔知裝修套裝是問題所在,他們只識去抄,搬字過紙改下細節,就當係自己啲功課!

當年,我失敗的原因,其中一個原因,其實並不是主因,而是副因,就是貴租,當年,即十幾年前,我公司間鋪有人事之關照下,都要近4萬蚊租一個月,而家我好相信,而家這個鋪位最少都要十至十二萬蚊一個月租。

他們用門市去做生意,早在好多年前,我已經唔BUY,所以他們不斷開鋪,用資金大賣廣告,去充大頭鬼,我早已唸過唔行這條舊路了。

相反,當年我的強弓利刀,今天已收起唔用,但唔係唔代表我唔識攻,因為係冇咁既必要。今天已經要做到唔停,日做夜做仲谷乜野呀,做好自己啲野就算啦。

而家我的策略是同佢剛剛相反,那個大老闆開鋪,大賣廣告,請sales等,全部都要大花金錢去得一個客人,這些支出,就是[上客成本]。他們的[上客成本]其實是十分昂貴的,最後是會令他們的售價有很大的壓力。相反,我的上客成本是接近0,所以我才是 Cost Leader。因此,佢地如果同我鬥價,一定輸晒。這就是 Cost Leader 的優勢。由於我的成本較平,所以在同一個價錢下,我的質素一定是高過他們,如果在同一個質素下,我的價錢一定平過他們,這就是由 Cost 去衍生出另一個P的優勢,於是就有 Price 同埋 Product 兩個P,再由這兩個P,形成口碑,於是形成埋第三個P,就是 Promotion!

他們的強項,就是捉盲頭烏蠅,因為的而且確係有一些客人係唔知點搵,於是就信一間認為有一啲規模的公司去攪。Place and Promotion 是其中一項他們的優勢!可是,這兩個P,是建基於大洒金錢之上,所以這兩個 P,形成佢少了兩個 Price 同埋 Product 兩個P,於是最後輸埋第四個P,即是 Promotion.

這就是最簡單的同 Marketing 的四個P,去分析策略,雖然書中說的四個P不是這樣的,但我要創新下,用4個P,去說明P是可以相生相克的!

而我所知的情報,他們的[翻單],即再有Referral的百份比是很少的,相對我近八成,真是差天共地。所以他們最初是強,但是係唔持久的!

我的師傅都好睇好這間充大集團的公司,好似叫我學下佢咁!因為這幾年,我都好似好龜縮一樣,但我不想在這時有太大動作,最緊要係休養生息,什麼打來打去的,我冇乜興趣,我做我自己的!

橋是唔可以全單照抄的,每個人基本因素是不同,即等於人買乜股票亦唔係代表你可以買乜,大家持貨能力及承受風險能力都不同!

這個大老闆,沒有學識,沒有技術,但擁有最強的武器,就是錢!這個YOKI WONG,雖則有點少學識,有些少技術,可是最大的缺點是冇錢。

所以,人地用銀彈戰術,是否我又要用銀彈戰術?世上只有用自己的優點去打人地的缺點,而唔會用自己的缺點去打人地個優點!

在中日戰爭時期,毛澤東說過,日本相對中國是強,中國是弱!但是,日本相對中國,日本是小,中國是大!

所以毛澤東已經指出一點,中國的優勢並不是在於強弱方面,而是大小方面。最後賽果是日本在二次大戰後期,佔領中國很多地方,由一個細小島國去管理一個咁大的地方,就開始力有不抵,舉步維艱。

孫子曰:故備前則後寡,備後則前寡,備左則右寡,備右則左寡,無所不備,則無所不寡。寡者,備人者也;眾者,使人備己者也 。最後日本雖然佔領了很多中國的地方,但是由於實力分散了,就成為[無所不寡]!而八路軍的[麻雀戰],就是要日軍[寡者,備人者也;眾者,使人備己者也!]


他們越要開多門市,就是打[陣地戰],而你打[陣地戰],我唔同你打,我就相反同你打[地道戰]。這是大家基本因素的唔同,於是就要用唔同戰術,而不是人做乜,我做乜,只識靠抄!

現時我的生意同一間門市唔係差好多了,但我的 Overhead 是接近0啊,相反,在租金,人工,乜費都上升的時候,他們的壓力是好大的,我好肯定,迫於無奈,這些成本上的上升,一定會轉嫁落客戶身上。

所以當乜成本都上升的時候,和我的差距就越大,所以我是租金上升的受惠股,而他們就是受災股。但他們學我唔用鋪頭接生意又唔得啊,因為他們早已習慣做門市客,已經好倚賴個鋪頭同埋啲廣告啊!

內地新一[出]的[地道戰],劇中描寫了日本學了土八路的[地道戰]去打番土八路,點知最後都係畀土八路玩死!

表面上,他們有很多門市,實質是充砲艇,一個大老闆把原先公司的牌頭攪大,在走多出來收[O靚],然後抽水,之後唸住乜都唔跟,唔駛做,等收錢,而分店與分店之間又無直接關係,只是大家有個共同的合顆人,情如二奶,三奶,四奶都沒有什麼直接關係,只係大家有個共同老公。所以表面上是一間大公司,實質是貌合神離,各懷鬼胎,於是就有[矛盾]產生!這表面上是毛澤東所說的人民內容矛盾,實際是因利益關係,最後發展成為人民敵我矛盾!

以上的說話,就是幾個月前,我有一個師傅歌頌緊這間公司時,聳擁我開鋪頭時,我對他的回應!

點知,今天收到消息,這個機構大地震了,要分裂了,正應晒我幾個月前的預測。

乜成本都升,就是我幾年前想出來的[大趨勢],就是要基於這個[大趨勢]的假設,去為自己有一個適當的部署!


YOKI WONG



6 則留言:

Unknown 提到...

YoKi Sir “聽君一席話,勝讀十年書” , 我們就捉住尼個大趨勢,係宜家尼個恆指7連跌下,做得年底嘅部署。

YOKIWONG 提到...

覆andrew:

有很多都是書學不到的,如果你只是讀死書,你叻極都是同前人冇分別,因為你只是吸收前人的經驗,並沒有進步到。

只有持續創新,陳出不窮才是黃道!

而家寫出來,已是5年前我的部署,畀人抄都唔怕,因為抄人者學到足,又要好聰明,都要花五年時間,那麼又落後我五年了,當你去到我這個水平,我也不會停止進化嘛,到時又再抄我囉喎,這樣輸晒啦。孫子曰:至人而不至於人。你查下點解!

Yoki Wong

Unknown 提到...
作者已經移除這則留言。
Unknown 提到...

孫子說:凡先到戰地而等待敵人的,就居於從容主動地位,後到戰地而倉促應戰的,就居於疲勞被動。所以善於用兵作戰者,總是支配敵人,而不被敵人支配。

Lynwood 提到...

高明,佩服!
遲些時候, 也許明年初, 我是要找您幫忙裝修的.
這些日子拜讀閣下大作, 實非一般裝修佬.

Unknown 提到...

一個人很會賺錢,也善用他的錢財為自己追求更美好的生活,不像有些人貴為億萬富翁,為人卻小氣刻薄,生活品質奇差無比,或是每天忙賺錢,其他休閒活動都被忽略了!
至人而不至於人 ~YoKi Sir “有無錯呢?^^