2013年7月10日 星期三

盈警之下的操作

昨天晚上,國電科環(1296)發出了一個盈警:





這些盈警,先勿論是真盈警,假盈警都好,都不是決定否要應該要走抑或留低的因素!

最重要是要估計其他的投資者將會做什麼!

這些情況,即等於美股隔晚崩盤,明天香港預左要跌幾百點的情況類似,即是這是[假盈警],在預期會觸發有很多人沽貨的情況下,走得快就是上策!

今早,我在9:05分鐘左右已掛牌全數沽出,即使當時競價盤做緊2蚊,我都是叫$1。95,務求在競價時段一開波就沽出!

我自己的分析,是好清楚這次所謂盈警,其實都是有點[假],這是根據一個好理性的思考及分析,但我也知道,一定會有很多人會在今天沽貨,會引致股價大幅波動,這些情況是好在乎你是否能作出最果斷的決定!所謂[兵貴神速],[快]就是代表一切!

在這些情況,猶猶豫豫只會是擔誤軍情!

這次的操作,同上次華電福新(816)的操作都是一樣,即使是[假盈警],抑或是大戶設的圈套想攞大家的貨,都不是決定因素,最決定的因素,就是估將會發生什麼!

所以今次如無意外,我應該今早最頭幾個沽貨的其中一個!

事實上,今次的所謂[盈警],是有很多值得思考的地方,我把昨天生果報的即時新聞剪下,原因是這篇報導是當時手頭上最全面,已算是最詳細的交待!

首先,看看右上角,有一個數字是932,即是代表這個即時新聞有幾多人看過,差不多成千啊!這條即時新聞,都是讀者見到個HEADING,然後click入去看的數字,而我自己都click左兩次定三次,因為要細心閱讀每個文字!

在這個情況下,當時的時間只是9:00鐘,可想而知,在過多幾個鐘頭就將會有幾多人看到這個消息?

要清楚的是,如果你是唔關注這隻股,你會click入去看嗎?

好明顯,我已預期到今天會有不少人會沽貨,有的會睇定先,有啲直情唔知發生咩事,有啲可能明早瞓到皇朝百晏,所以無論明天低開什麼價位,都一定會持續下跌!

在說回這個[盈警],首先第一個令人著目的數字是25%-35%,這個數字是一個範圍,假設你係這間公司的會計,要公佈這個消息,你都會給予一個RANGE,即是而家都未計到這條數,只是大概樂觀些跌兩成半,悲觀些跌三成半,好大可能是中間數,即是要跌三成!

第二個問題,大家投資國電科環(1296)這隻股票,買的原因是什麼?

是不是看好風電產品的製造呢?

好明顯唔係,如果係點解你唔去買高速傳動(658)或者中國風電(182)呢?


你投資的原因,就是你見到中國的空氣污染嚴重,而國電科環(1296)有一個市場上是獨一無二的業務:脫硫服務。


在這份[盈警]之中,在最後一段道出:另一方面,受益於嚴格的排放規定之有利政策,環保解決方案部份獲得大幅增長,部份抵消了上述利潤的下降!


所以在這份[盈警]之中,亦包含了[盈喜],只是[盈警]條數大些,最後埋單都要[盈警]!


公司解釋盈利下跌的原因,第一個是風電產品需求下降!我想,這是盈利下跌的主因,因為消息是把這個因素放在最前!


問題是而家需求下跌了,股價亦因而要發盈警下跌而引發股票被拋售,即是說今天的股價下跌,已是反映,甚至是過份反映了這個因素,在百份比上今天跌足盈利的下跌幅度,這是以百份比來衡量,如果將其用銀碼上來看,每股賺少了4個仙(即是上年每股盈利1毛4仙2,跌了3成),每股股價跌了6毛半!其次,在這個壊情況下,會否再有更壞的情況?


風電產品的需求是看國策的,我相信平民百姓係唔會買這些風電產品,買家是國家或國家機構。大方向,大趨勢是鼓勵環保,使用再新能源,這個基本因素是沒有改變,問題是國家或國家機構的訂單,並不是好CONSTANT咁去,同做裝修一樣,有時會多些,有時會少些,唔同做茶餐廳的生意,日日都差不多,就算是茶餐廳,都有旺市同淡市之分,例如食早餐,食晏,食下午茶,食晚飯會多啲人,也都不是個個鐘都係咁多人!


這同基本因素有何關係?這跟本是行業上的特式!


次者,集團加大營銷活動,也可說是一個投資吧。好像做裝修一樣,好耐好耐以前,我公司都會賣下廣告,但是不是代表賣了廣告,又會即時有客打電話過來?人地屋企係未需要裝修住,咪唔打電話畀你囉,但唔係代表以後都唔打電話畀你啊,按我的經驗,好多客都拿住我地公司份廣告成年之後先打電話上來啊!


三者,燃油價格上升引致運輸成本上升,這的而且確是一個因素,但大家有冇想過,運輸成本佔總體成本百份之幾?而燃油又真的上升百份之幾?


這些上升,會真的影響利潤大跌3成嗎?


所以這份報告,所有從P&LA/C見到減少的數字,都一次SHOW了出來,而最後一項是涉及非經常性收入方面,話到明非經常性,冇理由年年都有咁多撥回啊,如是就不是叫非經常性,而是改為[經常性]啦!


太陽能業務方面,資產折舊增加,係唔影響公司的現金流,可以說是數字遊戲,當然,折舊是反映了該項資產賺取盈利下在價值方面的損耗,而相關貸款利息由資本化轉為費用開支令該業務受壓!


按我讀過下幾年會計的知識,貸款利息通常都是當係費用支出,即是 Revenue Expenditure, 而佢之前就當左係 Capital Expenditure, 於是上年度應該打入去支出條數唔打入去,就砌左入去件資產的價值上,於是引致資產的價值上升,如果折舊率維持不變,折舊當然上升啦,而今年才[撥亂反正],把利息當回 Revenue Expenditure 是好合理的,只是上個財政年度,唔知邊個師爺唸埋啲屎忽數,可能想上年度條數好睇啲,如資產值上升了,折舊有少了,而利息又少了,今年見脫硫的業務成熟些,於是行番正啲矣!


所以綜合以上公司的解釋,如果大家用心分析,你覺得公司營業狀況轉壞嗎?


其實,昨天,我已反反覆覆看了幾篇睇下佢寫乜,都知道這是[假盈警],實是[真盈喜],很多都是[數字遊戲],讀過下會計的朋友,都知道會計,其實都是將啲數字搬上搬落,砌番條數出來的,如果你仲唔知我講乜,可能你唔係讀會計出身的,雖然我而家只是裝修佬一名,但曾幾何時都是教過下夜校啊,仲要教足5年。


但是,即使我知道這個所謂[盈警]係有問題,但我也知道很多投資者係唔識去分析啊,他們只是見到跌25-35%幾個字,其他的幾個字好大可能睇下就算,又或者睇左都唔知乜,就走去沽貨了,亦有好多人好似我一樣,也明知[盈警]係有問題,但基於預期會有好多人走去沽貨,所以沽埋一份,踩多佢一腳!


盈利跌了4個仙,股價平番6毛半畀你,你話抵唔抵?這些生意,我就唔怕同你做啊!


所以今天我已買番即時沽出那些,並仲加多一注,可是在入市方面,仲有些唔老練的地方,心急左!


今天的一次撈底的是在$1。9的位置,當時是由PB>1變成PB<1,即是資產值由溢價變成折讓的位置!可是,今次好明顯我是犯了錯誤,因為眼見反彈即是反應是追,冇錯,買完之後即時彈番上$1。96左右的位置,這是源於上次隻816係咁樣操作,而影響了我今次的操作,如果細心些,這些情況通常是有第二波,第三波的下跌!第一波的下跌即時撈貨,肯定是出錯,值得反醒!


第二次撈底是$1。7的位置,這個入貨是第二波下跌之後,橫行的位置,理論上是冇錯,因為股價已下跌至這個位置,已跌至充分反映盈警的數字,再跌是大戶第三波攻勢!


今次下跌是分3個波下跌,第一波是一開波插至$1。9,彈番上$1。95,之後又來第二波,直隊到$1。7左右開始爭持,第三波是食完飯下午再殺一段,隊到$1。5X先至鳴金收兵!


跌完未?


我相信是跌完!


第一,要出貨的,最想出貨的,今天應該是要出的!


第二,就是看尾市。很多時尾市啲成交好大,今次亦唔例外,到了今天3點幾,股價在$1。6左右,我當時想,會唔會臨尾10分鍾來個第4波先至完場?


結果是冇,成交當然很多,股價仲企得到$1。6!如果今天大戶仲有好多貨要沽,我相信今天最後十分鐘,又來個瘋狂出擊,再殺你十格八格先至收手!


第三,股價跌了近3成,已充份甚至過份反映,淡友已深入好友陣地太多,已深入[險地],今天很多人沽,是得很多人害怕,唔清楚,唔了解,而且是有[氣勢],但這些都會因時間會改變,所以再沽下去,都不是上策!


除了處理完國電科環(1296)單CASE,今天再買了龍源電力(916),其實昨天已是想買,可是戶口冇子彈而且用盡左孖展,今早一早入錢入戶口,上足子彈行動,雞蹄價$8買入,點知成唔到,竟然有一注$7。93成左,真係耀才落盤,咁一粒掣,快如閃電,交易完成,第二個價是$8。01,激死我了,等來等去都等唔到,冇人質落來,越排越高,迫住$8。07入左3份之2,點知隻股[雀雀聲],唔駛一分鐘,幾個箭步已衝上$8。2,於是再在$8。21再入埋那3份之1,之後最高去到$8。24,之後大市突然向下,股價又跌番落近$8又跌唔落,你話係唔係畀佢玩死?


點解買龍源(916)?


睇下幅圖就知啦,我已留意了這隻股一排,近排已是蘊釀破關,由於$8。32是全年高位,如果看一年圖己知這個阻力是十分之大,今個月已衝了幾次,而這個位,看看3年圖,是幾年前的高位延伸出來的阻力線,所以阻力是十分大。


明知阻力十分大亦多次試圖闖關,當然是有原因,最大的原因是將會有好消息出台:

可再生能源电价附加有望翻番 最快7月前后出台


因此,空穴來風,未必無因,這隻股近日係好強的!

如果好消息到,再加上破位,而這個位不是一個普通的阻力位,而是破大位,那麼破位之後,就會[海闊天空],很快[雀雀聲]上9個幾,所以值博率係好高!

YOKI WONG 























8 則留言:

Unknown 提到...

YoKi Sir ,我今朝也有用類似你的方法加注,但當我在下午冷靜一想,一隻貨源咁歸邊嘅股,大戶隊價隊到連彈一彈都冇,我就想是不是有些東西計錯呢,所以君子不立危牆之下,我也先沽為上,因為憑小弟經驗,一隻股票被大戶咁狠沽了下來,短期內都應該冇運行,不過我也想今天個價已隊到好殘,相信大戶可能又要在低位收一陣貨,才能再上升,情況可能如早前的777隊到落$9相似,對不對呢?

YOKIWONG 提到...

覆 Andrew :

從咁多次ACTION 而言,你的思維同我已差不多了,今次又是不謀而合!

大戶最強是錢多,最弱是什麼?

最弱是[轉身慢]!

無論買貨及沽貨都是!

我們的缺點是錢少,但我們勝在轉身快!

如果動作唔夠快,那麼相對大戶的優勢都沒有了,點作戰?

兵貴神速,勝之關鍵也!

今次很多人媽媽聲,咁樣嚇佢一嚇,唔單止啲貨都嘔埋出來,連禽晩餐飯今日都嘔埋!

股價係會先反彈,再反反覆覆,大戶才可收番啲貨,所以唔駛咁心急!

風物長宜放眼量!

YOKI WONG

Unknown 提到...

YoKi Sir , 對,所以我會在這段時間,慢慢再在低位收隻番佢,就算今天它跌了好多,但我想對於我同你的組合,也影響輕微,不過我只是怕不是股的本身問題,而是大巿的整體問題,不計盈警因素,就算是958昨天既出盈喜,今天一樣被人隊8%,這情況出現令我有些擔心

YOKIWONG 提到...

覆: Andrew

958 即使是發盈喜,可能都是市場預料之內,所以畀人sell in fact 或是覺得喜得唔夠!

Yoki Wong

Unknown 提到...

YoKi Sir , 今天我也支持你入了916,我看中它的原因除了基本因素之外,還翻查它在2009年上市的招股價是$8.16,跟現在的價位相差不遠,所以可以講尼隻股在這風浪的3年,股價能從返招股價,大戶心意絶不是派貨,一定是收夠向上爆,我很同意你的看法,這隻股快將爆邊,但我也觀察了這隻股很特別,它通常大升的時候,絕不是恆指大升的時間,反而恆指跌時,它才表現得好,你有沒有留意到?

Ricky Lam 提到...

YOKIsir,945宏利及494利豐受惠美國經濟復甦而死魚番生,想先下一注ok嗎?

僑 提到...

謝謝Yoki Sir的回答,我會再睇睇297同3983,仲有1766好像轉強,是否需要入第二轉呢?謝謝

barvolou 提到...

怒直言,呢d弱勢板塊及弱勢股會否入完又再坐過!